wtorek, 11 stycznia 2022

2021/2022

Another year finished. The new, 2022 just started. It is a great time to check the previous and do some plan for the incomming. But before we do anything, some of the thoughts I had a year ago:

Kolejny rok za nami. Nowy, 2022 właśnie się zaczął. To dobry moment na podsumowanie poprzedniego i zrobienie planów na kolejny. Jednak zanim do tego dojdzie, moje rozmyślania na ten temat z roku poprzedniego:

https://asienieboje.blogspot.com/2021/01/20202021.html

1. 2021.

1.1. Blog.

Last year I post 64 times (43 in 2020) and had 65 801 visits, which means I'm back on track with it. Regular, weekly gaming helped a lot. I have now 115 followers (108 in 2020)! My blog achieved a few milestones that year, first, it had its 10th anniversary and reached 500 000 views! I am more than happy with that. That keeps me still motivated to regular posting.

W poprzednim roku opublikowałem 64 posty (43 w 2020) i odwiedzony został 65 801 razy, co oznacza że powróciłem do normalnej liczby. Regularne, cotygodniowe granie bardzo w tym pomogło. Jestem teraz śledzony przez 115 osób (108 w 2020)! Mój blog osiągnął w tym roku kolejne kroki milowe: obchodził swoje 10 urodziny i został odwiedzony pół miliona razy! Jest mi z tego powodu niezmiernie miło i daje mi to motywację do dalszego regularnego prowadzenia bloga.

Here is the list of the most popular posts in 2021:

Oto lista najbardziej popularnych postów w 2021:

1. https://asienieboje.blogspot.com/2021/12/guns-of-august-campaign-started-guns-of.html 

2. https://asienieboje.blogspot.com/2021/12/rapid-fire-reloaded-for-first-time.html

3. https://asienieboje.blogspot.com/2021/04/saxony-saksonia-garde-zu-fuss-ir8-graf.html

Here is top 10 countries, from where my blog was visited:

Oto lista  top 10 krajów, z których mój blog był odwiedzany:



1.2. Figures and models. Figurki i modele.

During that year I painted less than I expected. However, I finished some projects, which took up space in my drawer of shame for a long period (Don't worry, I still have some left ;) ). I painted 422 elements (661 in 2020).

Podczas zeszłego roku pomalowałem mniej niż zamierzałem. Jednak udało mi się ukończyć projekty, które bardzo długo zalegały w szufladzie wstydu (nie martwcie się jednak, wciąż coś tam zostało ;) ). Pomalowałem 422 elementy (661 w 2020).

Here is the list:

Oto lista:

  • Ships/Okręty: 16
  • Terrains/Tereny: 11
  • 15mm: 95 mounted/konnica
  • 20mm: 104 foot/piechota, 9 vehicles/pojazdy
  • 28mm: 153 foot/piechota, 30 mounted/konnica, 4 artillery/działa.






























1.3. Games. Gry.

Thanks to Houseparty and the later reopening of the club I had my average number of games, which was 50 last year (21 in 2020). I competed in 46 games of which I won 23 and draw 4 of them. I umpired 12, prepared a scenario for 12, and used my figures for 20 and my terrains for 19 games. We had 1 game in 54mm, 25 in 28mm, 4 in 20mm, 6 in 15mm, 5 in 10mm, 3 in 6mm, 4 naval and 2 board games. We used 17 sets of rules, the most popular were: Black Powder (10 games), Seven Years (8 games) and Hail Ceasar (5 games). Most popular periods: 18th century (12 games), late 19th century (9 games) and 2WW (8 games).

Dzięki Houseparty a potem ponownemu otwarciu klubu w zeszłym roku miałem moją normalną liczbę gier, czyli 50 (21 w 2020). Rywalizowałem w 46 grach z czego 23 wygrałem i 4 zremisowałem. Prowadziłem 12 gier, do 12 przygotowałem scenariusz, do 20 użyłem moich figurek i do 19 moich terenów. Rozegraliśmy 1 grę w skali 54mm, 25 w 28mm, 4 w 20mm, 6 w 15mm, 5 w 10mm, 3 w 6mm, 4 morskie i 2 planszówki. Użyliśmy 17 zasad gier, najpopularniejsze to Black Powder (10 gier), Seven Years (8 gier) i Hail Ceasar (5 gier). Najpopularniejsze okresy to: XVIII wiek (12 gier), późny XIX wiek (9 gier) i 2WŚ (8 gier).



















































1.4. Events, museums and shows. Wydarzenia, muzea i konwenty.

As the situation is not stabilised yet, that part of our hobby is still largely affected. Last year I only attended the Carronade show in Falkirk and had a short visit to the north of England (Alnwick castle and gardens). 

Sutuacja nie jest jeszcze w pełni opanowana i ta część naszego hobby jest wciąż najbardziej dotknięta. Podczas ostatniego roku odwiedziłęm jedynie konwent Carronade w Falkirk i odbyłem krótką wizytę w północnej Anglii (zamek i ogrody Alnwick).

https://asienieboje.blogspot.com/2021/09/carronade-2021.html











Overall I had to admit, that 2021 wasn't that bad. Let's see what 2022 brings.

Ogólnie to muszę przyznać, że 2021 nie był taki najgorszy. Zobaczmy co przyniesie 2022.

2. 2022.

2.1. Blog.

Hope to keep the monthly number of posts of 4 from the games, 1 with new figures and 1 with a new book review (don't worry I did not abandon that idea and new books will be reviewed very soon). I also have some ideas about some blog extensions, but I will keep the details for now.

Mam nadzieję na utrzymanie w miesiącu następującej liczby postów: 4 z gier, 1 z nowymi figurkami i 1 z nową recenzją książki (nie martwcie się, nie porzuciłem tego projektu i wkrótce kolejne recenzje). Mam też pomysł na pewne rozszerzenie bloga, ale szczegóły zachowam na razie dla siebie.

2.2. Figures and models. Figurki i modele.

Right now I am busy with some 15mm Deluge project (more about that in the game section). After that, I wish to do some Sudan figures I bought during last year's Carronade (maybe I will buy some more figures, I don't know that). Next, I will return for my SYW Saxons. I need another infantry brigade, some heavier guns and cavalry (obviously I need Uhlans!). I hope, that by that time the Front Rank problem will be resolved and I would be able to return to my Duchy of Warsaw project. In the meantime I am thinking about painting some Russians, to fight with... I cannot forget that I still have a lot of 20mm 2WW Germans and a new armoured car for my Poles in 1920. Looks like it will be a busy year ;)

Obecnie jestem zajęty z Potopem w skali 15mm (więcej o tym w sekcji poświęconej grom). Po tym muszę zmalować trochę figurek do Sudanu, które nabyłem na zeszłorocznym Carronade (być może dokonam jeszcze jakichś tu zakupów, choć teraz nie mam pojęcia). Następnie wracam do moich Sasów z wojny siedmioletniej. Potrzebuję jeszcze jednej brygady piechoty, cięższych dział i kawalerii (oczywiście będą ułani!). Mam nadzieję, że do tego czasu uda się rozwiązać problem Front Ranku i będę mógł ruszyć z powrotem z moim Księstwem Warszawskim. Na razie myślę jednak by pomalować trochę Rosjan, by mieć z kim walczyć... Nie mogę zapomnieć, że wciąż mam trochę drugowojennych Niemców w skali 20mm i nowy samochód pancerny dla Polaków na 1920. Wygląda na to, że to będzie bardzo pracowity rok ;)

2.3. Games. Gry.

I hope to have at least one game per week. Temporarily we have some limits for the game (max 3 households at a 4'x6' table at the club), but those should be lifted very soon. We have one campaign with Guns of August and I hope to add another one. For some time I own a By Fire and Sword supplement Warsaw 1656. Right now I keep painting figures, which allows me to finally play it. Thanks to WargamerUK I got easy access to anything I want, so the progress is very fast. Hope to have the first game in March. Another good thing is that number of Sunday games increased, which will raise the possible number of games during the month to 6!

Mam nadzieję mieć przynajmniej jedną grę w tygodniu. Tymczasowo mamy pewne ograniczenia (maksymalnie 3 domostwa przy jednym stole o wymiarach 4 na 6 stóp w klubie), ale te powinny być wkrótce zniesione. Jesteśmy w trakcie jednej kampanii (Guns of August) i mam zamiar dodać jeszcze jedną. Od pewnego czasu jestem w posiadaniu dodatku do Ogniem i Mieczem, Warszawa 1656. Obecnie maluję figurki, by móc w to zagrać. Dzięki WargamerUK mam łatwy dostęp do wszystkiego co potrzebuję, dzięki czemu prace postępują bardzo szybko. Mam nadzieję pierwsze gry rozegrać w marcu. Kolejną dobrą wiadomością jest to, że wzrosła liczba gier niedzielnych, co zwiększa liczbę miesięcznych gier do 6!


2.4. Events, museums and shows. Wydarzenia, muzea i konwenty.

This part is the biggest unknown for me right now. For March we have planned our first AB1 game (hope October's one will take place as well). I hope that Deep Fried Lard, Carronade and Claymore will be held this year. The family situation did not allow me to plan any holidays this year, maybe some short visits like that in the past year. Hard to tell. We will see.

Ta część, to największa niewiadoma dla mnie. Na marzec mamy zaplanowaną pierwszą grę AB1 (mam nadzieję, że październikowa również się odbędzie). Mam nadzieję, że Deep Fried Lard, Carronade i Claymore odbędą się w tym roku. Sytuacja rodzinna nie pozwala mi planować większych wakacji w tym roku, no może poza jakimś krótkim wypadem jak w zeszłym roku. Ciężko powiedzieć, zobaczymy co z tego wyjdzie.




5 komentarzy:

  1. Super ze wróciliście do clubbingu i oby tak zostało w 2022 roku. Powodzenia w kościach a i czekam na kolejne pomalowane modele!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Twardy lockdown już nam nie grozi, jedynie jakieś upierdliwe obostrzenia. W razie czego zawsze można wrócić do Houseparty ;) Co do szczęścia do rzutów, to przyda się zawsze ;) Nowe modele, już wkrótce.

      Usuń
  2. Excellent results! I wish you new achievements in the new year!

    OdpowiedzUsuń
  3. A really productive year in the circumstances Bartek. Best wishes for 2022!

    OdpowiedzUsuń