sobota, 24 czerwca 2023

Peterville 1944.

This time only 4 players with a What a Tanker! 2 tanks per player, nothing crazy, only Shermans and Pz IVs plus a StuG. Everything happened in Peter's town. Which is terrific!

Tym razem tylko 4 graczy i zasady What a Tanker! 2 czołgi na gracza, nic szalonego tylko Shermany, Pz IV i StuG. Wszystko rozegrało się w mieście Petera, które jest naprawdę wspaniałe!



SCENARIO / SCENARIUSZ: Peter Mearns
UMPIRING / PROWADZENIE GRY: Bartek Żynda, Peter Mearns
SCENERY / SCENERIA: Peter Mearns, SESWC
FIGURES & MODELS / FIGURKI I MODELE: Bartek Żynda, Peter Mearns

1. Forces. Siły. 



POLAND & UNITED KINGDOM / POLSKA i ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO
(Peter, Bartek)

2 x Sherman V (Polish)
2 x Sherman V (British)



GERMANY / NIEMCY
(Mike, Tim)

3 x PzKpfw IV
1 x StuG III


2. The game. Gra.

Both started the game on the shorter edge of the table and rushed to the centre of the town. Peter moved alongside the central road and his tanks get engaged very quickly. My Shermans moved very slowly in the suburban areas. Finally, the vehicles found their targets. The first victim was one of Peter's Shermans, which got shot from the StuG driven by Tim. Then Polish tanks get into the action too. One of my tanks managed to hit and destroy Tim's Pz IV. So far both sides lost a tank. However, manoeuvring continued...

Obie strony zaczęły grę na krótszych krawędziach stołu i ruszyły w kierunku centrum miasta. Peter poruszał się wzdłuż głównej drogi i jego czołgi bardzo szybko znalazły się w wirze walki. Moje Shermany natomiast powoli poruszały się w obszarach podmiejskich. W końcu pojazdy znalazły swoje cele. Pierwszą ofiarą był jeden z Shermanów Petera. Został zniszczony przez StuGa Tima. Wtedy do walki włączyły się polskie czołgi. Jeden z nich unieszkodliwił Pz IV Tima. Obie strony straciły po jednym czołgu. Jednakże manewry wciąż trwały...








I tried to use the building as a cover and shot Mike's Pz IV. Missed. In revenge, he shot at my exposed side and destroyed my tank. Then Mike and Tim moved against Tim. Mike was so excited, that probably forget about my second tank. I hit his exposed rear. Now everybody had one tank each. Then Mike activated his second tank. He sneak up and tried to attack my tank from the rear. I managed to turn and shoot but missed. Then Mike shot and missed too. After that, he decided to withdraw because Peter's tank appeared on the side. I followed him and even shot in his back, but missed again, possibly because of overexcitement. However, in the next turn, I won the initiative and this time with cold blood destroyed Mike's tank. I had 3 kills right now! The last drama happened on the main road. Peter won the initiative and managed to hit Tim's StuG. Tim rolled very low for saves and the last German vehicle turned into a flaming torch. Allied Victory!

Próbowałem użyć budynku jako osłony i strzeliłem do PzIV Mikea. Pudło. W rewanżu, oddał strzał w mój wystawiony bok i zniszczył mój czołg. Wtedy Mike i Tim ruszyli przeciw Peterowi. Mike był tak tym zaaferowany, że chyba zapomniał o moim drugim czołgu. Trafiłem w jego tył. W tym momencie każdy z graczy pozostał z jednym czołgiem. Wtedy Mike aktywował swój drugi czołg. Przekradł się nim i próbował zaatakować od tyłu mój czołg. Udało mi się obrócić, strzelić, jednak spudłowałem. Mike również strzelił, ale też spudłował. Wtedy zdecydował się wycofać, ponieważ z boku pojawił się Sherman Petera. Podążyłem za nim i nawet oddałem strzał w jego tył, ale chyba z powodu zbyt dużej adrenaliny, nie trafiłem. Jednak w następnej turze, wygrałem inicjatywę i tym razem z zimną krwią zniszczyłem czołg Mikea. W tym momencie mój czołg zaliczył 3 zniszczenie! Ostatni akt dramatu rozegrał się na głównej drodze. Peter wygrał inicjatywę, i udało mu się trafić StuGa Tima. Tim rzucił bardzo nisko na obronę i ostatni niemiecki pojazd zamienił się w płonącą pochodnię. Bezapelacyjne zwycięstwo Aliantów! 













3. Links. Linki.


SESWC:

https://www.facebook.com/Seswc.co.uk/posts/652635453560456

FLICKR:

https://www.flickr.com/photos/asienieboje/albums/72177720309296527

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz