czwartek, 15 czerwca 2023

New Normans. Nowi Normanie.

Something absolutely new to me. 3D printed figures. I started discussing 3D figures with a UK retailer of the Georgios Galazoulas sculptures. Then Chris emailed me, that he have some of his figures, which he doesn't want to use and I can have them. Thanks to Jack, figures were quickly delivered into my hands and then lost in the depths of my drawer of unpainted figures. Then a new product appeared for a completely different project. However, it is also 3D printed. I remembered the Normans, took them out of the drawer and painted them. I decided to do a commander and 2 units of cavalry. I had only 11 figures, and I needed 3 more. During the Carronade I bought a set of Crusaiders from Perry Miniatures. In the drawer, I also found the casualty markers from Gripping Beast. I decided to paint them as well. The last thing was the Shield Wall markers. I made them from the bits, which were left from my earliest Norman cavalry from Conquest Games. All bases are from Warbases (apart from Shield Wall markers, they are 2p coins).

Coś całkowicie nowego dla mnie. Figurki wydrukowane w technice 3D. Jakiś czas temu rozmawiałem z brytyjskim dystrybutorem figurek od Georgiosa Galazoulasa. Wtedy Chris wysłał mi maila, że ma niepotrzebne mu figurki i jeśli chcę, mogę je mieć. Dzięki Jack'owi szybko dotarły w moje ręce i wtedy przepadły w czeluściach mojej szuflady z niepomalowanymi figurkami. Wtedy dowiedziałem się o całkowicie nowym produkcie, który wzmocnił by mój inny projekt. Przypomniałem sobie o Normanach, znalazłem je w szufladzie i pomalowałem. Zdecydowałem się na dowódcę i 2 oddziały. Miałem jedynie 11 figurek i potrzebowałem 3 dodatkowych. Podczas Carronade dokupiłem sobie krzyżowców od Perry Miniatures. W szufladzie natknąłem się również na znaczniki strat od Gripping Beast. Też je pomalowałem. Ostatnią rzeczą są nowe znaczniki do Ściany tarcz. Te powstały z niewykorzystanych części z wcześniejszej partii figurek od Conquest Games. Wszystkie podstawki są od Warbases (oprócz znaczników Ściany z tarcz, te są na monetach 2 pensowych).



Now my opinion about the 3D printed figures. Firstly, the poses and sculpture. That is amazing, which can be sometimes reached by plastic figures, but is unreachable for metal ones. I very much admired the works of Georgios. However, here all goods are finished and we moving for the bad sides. The biggest issue is the material. It is resin and has all the bad things of that material. I lost two horses because they simply dropped on the floor (I have a very soft carpet, to prevent something like that to happen, sadly not this time). Luckily I had spare horses from Conquest Games. Any fancy poses are especially at risk. Looking at the durability of the material, I have the impression that they are not necessarily suitable for wargaming... We'll see when I take them to the club...

Teraz czas na moją opinię o wydrukach 3D. Wpierw, pozy i rzeźba. Ta jest wspaniała, co czasem może być osiągnięte przez produkty plastikowe ale jest nieosiągalna dla wyrobów z metalu. Bardzo podziwiam pracę Georgiosa. Jednakże, tu kończą się ich dobre strony, czas na te złe. Największym fatum jest tu materiał. Jest to żywica i ma wszystkie jej najgorsze cechy. Straciłem dwa konie, tylko z tego powodu, że upadły na podłogę (mam bardzo miękką wykładzinę, by czemuś takiemu zapobiegać, niestety nie w tym przypadku). Na szczęście miałem zapasowe konie z Conquest Games. Szczególnie zagrożone są wszelkie fantazyjne pozy. Patrząc na wytrzymałość materiału, mam wrażenie, że niekoniecznie nadają się one do wargamingu... Zobaczymy, jak je zabiorę do klubu...

New Commander / Nowy dowódca:






Red Banner / Czerwona chorągiew:




Spears and axe are made by myself. The banner came with the figure.

Włócznie i topór są mojego autorstwa. Flaga jest w zestawie z figurką.


Blue Banner / Niebieska chorągiew:




It is a mix of Georgios and Perry's figures. Horses are also a mixture of Georgios, Perry's and Conquest Games. Spears and the banner are made by myself.

Miks figurek od Georgiosa i Perrych. Konie to kolejny miks od Georgiosa, Perrych i od Conquest Games. Włócznie i chorągiew są mojego autorstwa.


'Holly Words' / "Święte Słowa":





Very interesting scene from Georgios. Perhaps I will use these figures for another unit. So far, this is a generic scene.

Bardzo interesująca scenka od Georgiosa. Być może wykorzystam te figurki do innego oddziału. Na razie taka scenka rodzajowa.


Casualty markers / Znaczniki strat:



All from Gripping Beast.

Wszystkie od Gripping Beast.


Shield Wall markers / Znaczniki Ściany z tarcz:




2 komentarze:

  1. Ale dużo dobroci! Faktycznie fajne pozy, ale podatność na urazy i zniszczenie ogromna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorsze niż zwykła żywica. Ale ponoć są już lepsze, bardziej elastyczne żywice. Zobaczymy co przyniesie nam przyszłość.

      Usuń