poniedziałek, 19 lutego 2018

SPQR (3)

I managed to finally finish my Hastati for my Roman legion. I got seven maniples, but that has to be enough for incoming battle. I will made missing three maniples later. All figures are from Victrix. I changed my mind and decided to do maniples smaller than I was going to do it before. I decided for 12 figures maniples and as I noticed that the pattern which is very common in my club and my wargame group. Now is time for Principes, which got their base coat today. I need to hurry up as I got only one month left to finish my army...
W końcu udało mi się skończyć moich Hastati dla mojego rzymskiego legionu. Mam teraz siedem manipułów, jednak na razie to musi wystarczyć na nadchodzącą bitwę. Brakujące trzy manipuły dorobię później. Wszystkie figurki pochodzą od Victrixa. Zmieniłem zdanie co do wielkości moich manipułów i będę je robił mniejsze niż zamierzałem. Będą się składały z 12 figurek, to według moich obserwacji obowiązujący wzór w kolekcjach innych graczy z mojego klubu i grupy wargamingowej. Teraz czas na Principes, którzy otrzymali podkład dzisiaj. Muszę podkręcić tempo malowania, ponieważ pozostał mi jedynie miesiąc na dokończenie mojej armii...

Centurions/Centurioni:

Signifers/Signiferzy:

Cornicerns/Cornicerni:

Hastati with gladius/Hastati z gladiusem:

Hastati with pilum/Hastati z pilum:

Velites:

Sorry for the conditions of the pictures, but my camera is dead and I have to do it with my mobile. So that the reason for 'moved' pictures and also I used the flash option, which wasn't necessary. I had the lesson for the future pictures.
Przepraszam za jakość zdjęć, mój aparat się popsuł i zmuszony byłem robić zdjęcia moją komórką. więc zdjęcia wyglądają na poruszone, co było powodem używania lampy błyskowej, co nie było konieczne. Lekcja odrobiona, na przyszłe zdjęcia.

12 komentarzy:

  1. Nic nie cieszy tak bardzo jak skończone modele! Gratulacje i niech dzielnie walczą na polach bitew!

    OdpowiedzUsuń
  2. Patrzę na te figurki... pośpiech to zły doradca choć rozumiem ideę. Szkoda jednak, że nie użyłeś bejcy zamiast malować na czarnym podkładzie - byłoby ładniej, patrz figurki Phila Henrego. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się co do pośpiechu, ale czasem nie ma wyjścia. Bejcę próbowałem kiedyś i nie za bardzo mi się podobał efekt, jaki można z nią uzyskać (bardziej mi się wydaje, że coś zrobiłem źle - figurki po niej błyszczały się jak psu jajca ;) i nawet matowy lakier nie pomagał). Może kiedyś jeszcze z nią się spróbuję, teraz nie ma czasu... Za niecały miesiąc duża gra ;)

      Usuń
  3. Great job, love the Hastati with their impressive and superb shields...Roma Victor!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i można się tu i ówdzie przyczepić do malowania. Ale te mankamenty znikną wśród masy wojsk! Nie mogę się doczekać bitwy i raportu z niej.

      Usuń
    2. Dziękuję. Nigdy nie uważałem się za eksperta w malowaniu. Bitwa już za miesiąc i coś mi się wydaje, że maluję więcej niż powinienem. Muszę podliczyć punkty wszystkiego co zamierzam wystawić...

      Usuń
  4. A good replenishment, Bartek! Have a good game!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastic figures! Basing on 2ps? ... hm the antique ... hm ... there‘s a thought ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Regular legionaries, centurions, signifers and cornicerns on 1p, rest on 2p. Waiting for the movement trays from Warbases. Cavalry will be based normally (2 riders on square bases) + something extra for my legion (but I will keep it secret now ;)

      Usuń