24 lutego 2014

Two battles: Seelow Hights and 1863 ACW. Dwie bitwy: Wzgórza Seelow i Wojna Secesyjna 1863 rok.

It will be very briefly post. I'm quite busy with painting, therefore I do not have much time for blogging. It will change after this weekend.
Ten post będzie naprawdę krótki. Obecnie jestem trochę zajęty malowaniem, w związku z czym nie mam zbyt wiele czasu na blogowanie. To jednak zmieni się po tym weekendzie.
Today two battles. First: Battlegroup, Fall of the Reich. I decided to show this rules to the much more our club members and organised a very big game.  I created the Seelow Hights scenario. It was battle for more or less 900 pts each side game. The opinion about game was divided, some of the gamers was positive and some of them ware negative, however this is not the end of those rules in our club, as most of the gamers were going to play this set again. In our game Soviets supported by Poles broke the German positions in the village and took the minor victory over this game.
Dzisiaj dwie bitwy. Pierwsza: Battlegroup, Fall of the Reich. Postanowiłem pokazać te zasady większej ilości graczy z naszego klubu i zorganizowałem dla nich dużą grę. Stworzyłem scenariusz zatytułowany Wzgórza Seelow. To była gra na około 900 pkt na stronę. Opinie o grze były podzielone od negatywnych po pozytywne, jednakże nie jest to koniec tych zasad w naszym klubie, ponieważ część z graczy wyraziła chęć dalszych gier. W naszej grze Sowieci wspierani przez Polaków złamali niemieckie pozycje we wiosce i odnieśli minimalne zwycięstwo.
Unfortunately, the Polish T34s had a little accident before the game and we had to use the ISes instead. (however, all datas remained unchanged). Niestety, polskie T34 miały mały wypadek przed grą i musieliśmy zamiast nich użyć ISów. (wszystkie dane taktyczne pozostały jednak bez zmian).

SCENARIO/SCENARIUSZ: Bartek Żynda
GAME UMPIRING/PROWADZENIE GRY: Bartek Żynda
SCENERY/SCENERIA: Bartek Żynda, SESWC
MODELS&FIGURES/ MODELE I FIGURKI: Colin Jack, Tim Watson, Bartek Żynda.

Soviets/Sowieci:
(Ray Neal, Angus Konstam)


T34/85 – Senior Officer

VVS ACO - jeep
Soviet Motorised Rifle Platoon:
             trucks, AT granades, Maxim MG, ATR team, light mortar, 45mmL66 AT gun
T34/85 platoon,
SU 85 battery
T80 tank
BA64 AC
37mm AA gun with truck
Air support: IL2m3

Poles/Polacy:
(Colin Jack)

Rifle Platoon
             AT granades, Maxim MG, ATR team, Zis3 gun, Infantry gun
T34/85 platoon

Germans/Niemcy:
(Campbell Hardie, Tim Watson)

Tiger II – senior officer
Volksgrenadiers Platoon 
             SdKfz 250 and 251 transport, 2 panzerfausts each squad, medium mortar team, MG42 (tripod)                    team
Fallschirmjaeger Platoon
             2 panzerfausts each squad, medium mortar team
Panther tank; Pancer Ace/Elite
Panzer IV Platoon 
Marder II
Wirbelwind
Flak 36 gun.

More pictures from that game on my flickr:
Więcej zdjęć z tej gry na moim flickr:


The second game was the Longstreet. This quite new (in our club) set of rules for the American Civil War games. I was asked few questions about this set and now I had the opportunity to watch this game. Gents played further campaign game, this was the 1863 game. In the campaign system you have to play one 1861, two 1862, two 1863, two 1864 games and one 1865 game (I hope I'm right with this). Of course at the begining the Confederates are better, but with the time the advantage of Union troops became larger and larger. This is card driven game, where you activate your troops on several types of cards. Usually every card have some special actions, like double the enemy casualties  etc, but you can use them for movement, engineering works or for schooting. The game is I go You go game. In our club game was played with 10mm figures, but I personally believe, that you can play them with all sizes of the figures (you just need  to resize the ranges). I see the big potential with the mechanics of this game, which can be used for all late 19th century games. If you like this period, you need to try them for sure.
Druga gra to Longstreet. Jest to nowy (w naszym klubie) zestaw zasad do rozgrywania gier z czasów Wojny Secesyjnej. Byłem kilka razy pytany o te zasady i w końcu miąłem możliwość obejrzenia gry z ich udziałem. Panowie grali kolejna grę ich kampanii, ta gra rozgrywała się w 1863 roku. W systemie kampanii macie do rozegrania jedną grę w 1861 roku, po dwie w 1862, 1863 i 1864 i jedną w 1865 roku (chyba nic tu nie przekręciłem). Na początku Konfederaci mają dużą przewagę, jednak z czasem zwiększa się wartość oddziałów Unii. Jest to gra używająca systemu kart, gdzie na każda kartę aktywujesz swoje jednostki. Każda karta posiada specjalne akcje, takie jak np. podwajanie strat zadawanych przeciwnikowi itp., jednak każdą z nich można użyć do wykonania zwykłych rozkazów, takich jak ruch, prace inżynieryjne czy też strzelanie. Gra jest typu I go You go. w naszym klubie do gry używane były figurki w skali 10mm, jednak uważam, ze można uzyć do niej każdej wielkości modeli (trzeba jedynie przeskalować zasięgi). Widzę duży potencjał mechaniki tej gry, który może być użyty do jakiejkolwiek batalii z końca XIX wieku. Jeśli lubisz ten okres, powinieneś spróbować tych zasad.

6 komentarzy: