środa, 26 lutego 2014

Frederick II, Landgrave of Hesse-Kassel. Fryderyk II Heski.

Today first from the things, which keeps me busy. At the end of the last year I was asked to join the Wargaming Group called Anything But One. It is a group of wargamers from Central Scotland. Usually the groups met two times per year on weekends. During two days we have the opportunity to play very big games. This weekend we are going to play the scenario: What if the Mediatisation have not been so peacefull process? What if some of the German states have said clearly: not! That's what we are going to play. All of us had to choose the side: for mediatisation or against. I have chose the mediatisation and became the leader of the side! For the time line we have chose just after the Seven Years War. As this is not my prefered period, I had to only paint the command base. I have chose the Landgrave of Hessia, and Frederick the 2nd. Here is ready base. I have used the Front Rank Figurines models. As you can see I still have some problems with eyes, but I'm getting better. Just at the end of the painting I had some issue with my varnish. As I had never problems with this, this time it just removed some parts of the paints from the models (the paint was dryed, not wet). Strange... The models are great, the sculpture is very clear. It was pure pleasure to paint those models. I think that when I will finally decide to paint my Napoleonic Poles, I know from where I am going to buy my figures ;)
Dzisiaj pierwsza z rzeczy, która ostatnio zajmuje mi dużo wolnego czasu. Pod koniec zeszłego roku zostałem zaproszony by dołączyć do grypy wargamingowej zwanej Anything But One. Jest to grupa zrzeszająca graczy z Centralnej Szkocji. Zazwyczaj ma swoje spotkania dwa razy w roku w weekendy. Podczas tych dwóch dni istnieje możliwość rozgrywania naprawdę dużych gier. W ten weekend rozegramy scenariusz: Co jeśli Mediatyzacja nie była by tak pokojowym procesem? Co jeśli niektóre niemieckie państewka powiedziały by wyraźne nie! To właśnie zamierzamy rozegrać. Wszyscy z nas musieli się opowiedzieć po której stronie staną: popierając mediatyzację, czy przeciwko niej. Ja wybrałem za i zostałem wybrany na przywódce frakcji! Jako przedział czasowy wybraliśmy zaraz po Wojnie Siedmioletniej. O ile nie jest to mój preferowany okres, musiałem pomalować jedynie podstawkę dowódcy. Wybrałem Langrafowstwo Hesji i Fryderyka II Heskiego. Oto gotowa podstawka. Użyłem figurek Front Rank Figurines. Jak widzicie cały czas mam mały problem z oczami, jednak wychodzi mi to już coraz lepiej. Na sam koniec malowania pojawił się problem z moim lakierem. O ile nigdy nie miałem z nim problemu, tak teraz przy jego nakładaniu zmył mi część farby z modelu (farba była sucha, nie wilgotna). Dziwne... Figurki są naprawdę wspaniałe, ich rzeźba jest bardzo wyraźna. To była czysta przyjemność malowanie takich modeli. Gdy w końcu zdecyduję się pomalować Polaków do napoleonki, już wiem gdzie nabędę figurki. ;)

4 komentarze:

  1. Nice post and great looking vignette!

    OdpowiedzUsuń
  2. I really like Front Rank fig's. A good size and very nice detail. Beautiful command stand Bart!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, I agree with you Rodger. Fronk Rank figs are really great and becouse of that very easy to paint. Thanks for comment.

      Usuń