czwartek, 24 maja 2018

Jizzakh 1919. Dżyzak 1919.

Last Thursday we finally had postponed many times Back of Beyond game. Angus came up with a scenario placed in town of Jizzakh in Uzbekistan. It was fight of two alliances: White Russia with Polish troops against Bukharan and Turkish soldiers. For the game we used the Set An East Ablaze with some house rules.
W ostatni czwartek w końcu zagraliśmy w kilkakrotnie przekładaną grę Back of Beyond. Angus umiejscowił swój scenariusz w mieście Dżyzak w Uzbekistanie. Była to walka dwóch sojuszy: Białej Rosji z polskimi oddziałami przeciw bucharskim i tureckim żołnierzom. Do gry użyliśmy zasad Set An East Ablaze z pewnymi house rules.



SCENARIO/SCENARIUSZ: Angus Konstam
UMPIRING/PROWADZENIE GRY: Angus Konstam, Bartek Żynda
SCENERY/SCENERIA: Campbell Hardie, SESWC
FIGURES & MODELS/FIGURKI i MODELE: Angus Konstam, Campbell Hardie, Peter Mearns, Bartek Żynda


1. Forces. Siły.



WHITE RUSSIA/BIAŁA ROSJA
(Angus)

HQ,
4 x Infantry
1 x Cavalry
1 x HMG
1 x Field Gun



POLAND/POLSKA
(Bartek)

HQ
4 x Infantry
1 x Infantry with Bombs
1 x Cavalry
1 x HMG



BUKHARA/BUCHARA
(Campbell)

HQ
4 x Infantry
1 x Cavalry
1 x HMG
1 x Field Gun



TURKEY/TURCJA
(Peter)

HQ
5 x Infantry
1 x Cavalry
1 x HMG



2. The game. Gra.


In our game we had five objectives in the town: palace, old mosque, train station, radio station and the government building. The side with bigger number of objectives would won the game. All forces started the game with reduced number of troops on table (4 units), only Poles were able to set all their units. The game started and all moved quickly to the town. The quickest was Campbell, who took palace and the mosque. Angus managed to take the train and radio stations, whereas I took the government building. Sadly for the Turks, Russians blocked their way for the most of the game. In hard fight Turks finally managed to enter the town and took one of the buildings, but then they get destroyed by my Poles. Till the end of the game, despite some actions, the possessions remains unchanged. At the end of the game the Russo-Polish forces had three objectives and Muslim forces two, therefore I call me and Angus as winners of the game.
W naszej grze było pięć celów do zajęcia w mieście: pałac, stary meczet, stacja kolejowa, stacja radiowa i budynek rządowy. Strona z większą ilością posiadanych na koniec gry wymienionych wyżej budynków zostanie zwycięzcą tej gry. Wszystkie strony, oprócz Polaków zaczęły grę z zredukowaną liczbą dostępnych oddziałów (4 oddziały). Gra się rozpoczęła i wszyscy szybko ruszyli w stronę miasta. Najszybszy był Campbell, który zajął pałac i meczet. Angusowi udało się zająć stację kolejową i radiową a mi udało się zająć budynek rządowy. Na nieszczęście turków na ich drodze stanęli Rosjanie, którzy skutecznie ich blokowali przez większość gry. Po ciężkiej i zaciętej walce udało im się w końcu przedrzeć do miasta, ale tam zostali zniszczeni przez moich Polaków Do końca gry stan posiadania stron się nie zmienił, pomimo kilku prób jej zmiany. Na jej koniec siły rosyjsko-polskie miały w posiadaniu trzy budynki a siły muzułmańskie dwa, dlatego zwycięstwo należy się tym pierwszym.


3. Links. Linki.


Angus.

Campbell (SESWC)

Flickr

8 komentarzy:

  1. What a great looking table, buildings are superb and atmospheric!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Też jestem nieodmiennie zadowolony! Twoje raporty trzymają poziom: konkretne, łatwe do przyswojenia. a do tego ciekawe teatry działań i nietypowe systemy. Oby tak dalej!

      Usuń
  3. Great looking game Bart.... Now that looked like real fun.

    OdpowiedzUsuń