sobota, 11 czerwca 2022

Are Normans for masochists only, if you play Saga? Czy Normanowie są tylko dla masochistów, jeśli grasz w Sagę?

Another Saga night in our club. This time 8 players. We tested a set-up for the incoming AB1 game (unfortunately I won't take part...). 4 points each. I gave my Vikings to Alisdair and took my Normans again for myself. During that night everyone managed to play 2 games!

Kolejny wieczór z Sagą w naszym klubie. Tym razem 8 graczy. Testowaliśmy ustawienie dla nadchodzącej gry grupy AB1 (niestety, nie wezmę w niej udziału...) 4 punkty na stronę. Oddałem Alisdairowi moich Wikingów a sobie zostawiłem Normanów. Podczas wieczoru każdy rozegrał po 2 gry!


SCENARIO / SCENARIUSZ: From the main book
UMPIRING / PROWADZENIE GRY: Mike Evans, Peter Mearns
SCENERY / SCENERIA: Mike Evans, SESWC
FIGURES & MODELS / FIGURKI I MODELE: as follows in the pictures below


Normans (Bartek Żynda)

Vikings (Donald Adamson)

Normans (Angus Hawkins)

Vikings (Bartek Żynda, played by Alisdair Watson)

Welsh (Peter Mearns)

Normans (John)

Anglo-Danes (Ian Carter)

Welsh (Mike Evans)

In my first game, I faced Donald again. This time it wasn't as one-sided as before. My horses melted his units but paid with their total annihilation. Donald's attack with his berserkers decided the game. At the end of the game, I was left with only 2 Saga dice, Donald with 1, but in points, Donald won the game (decided the number of destroyed units). 

W pierwszej grze, znów potykałem się z Donaldem. Tym razem nie było to tak jednostronne. Moja konnica rozbiła jego oddziały, jednak zapłaciła za to całkowitą zagładą. Atak berserkerów Donalda zadecydował o wyniku gry. Pod koniec zostałem z dwoma kośćmi Sagi, Donald tylko z jedną, jednak w punktach to Donald wygrał grę (zdecydowała ilość zniszczonych oddziałów).






During the second game, I played against Mike. He swapped his Welsh for Anglo-Saxons. I also made a change and replaced my crossbows with bows. Once again my initial cavalry charge was almost successful and I almost killed most of his figures, reducing his number of Saga dice. Unfortunately for me, his list allowed him to do some magic to which my Normans were unable to respond... I almost killed his Warlord, but again, when it came to points, he won by 2 points. I start to doubt Normans as a fraction in that game, or I just do something wrong. I have never won a single game with them (neither first edition nor second), but when I played with Vikings, I won every single game. By the way, Alisdair, who played with my Vikings won both games! Now we are doing a break from these rules and for some time we will play something else.

Podczas drugiej gry, zmierzyłem się z Mike'm. Wymienił swoich Walijczyków and Anglo-Sasów. Ja również dokonałem zamiany moich kuszników na łuczników. Ponownie szarża mojej kawalerii była prawie udana i prawie zabiłem wszystkie jego figurki, redukując liczbę jego kości Sagi. Na nieszczęście dla mnie jego lista pozwalała mu na kilka magicznych sztuczek, na co moi Normanowie nie mogli odpowiedzieć... Prawie zabiłem jego Warlorda, ale znowu kiedy przyszło do podliczenia punktów, wygrał o 2 z nich. Zaczynam wątpić w Normanów, jako frakcję w grze, albo ja robię coś źle. Nigdy nie wygrałem nimi gry (ani w pierwszej, ani w drugiej edycji), kiedy jednak grałem Wikingami, to wygrywałem za każdym razem. Tak na marginesie, Alisdair, który grał moimi Wikingami, wygrał obie gry! Teraz robimy sobie przerwę od tych zasad, by pograć sobie w coś innego. 

Anglo-Saxons (Mike Evans)




Links: Linki:

SESWC:

to be updated soon...

Flickr:

https://www.flickr.com/photos/asienieboje/albums/72177720299721568


6 komentarzy:

  1. Czemu kusznicy? Nie mogą korzystać z genialnej abilitki dla łuczników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego w drugiej grze zamieniłem ich na łuczników. Było lepiej, ale wciąż za mało by wygrać...

      Usuń
    2. Z doświadczenia na 4 punkty Wikingowie nie mają szans z Normanami :> Popracuj nad taktyką :P

      Usuń
    3. Chyba w ten sposób dotknęliśmy źródła problemu, brak taktyki ;)

      Usuń