czwartek, 10 listopada 2016

Spectre Operations - first game; pierwsza gra.

Last week we had something modern. Our that period guru bring new set of rules to our club, called Spectre Operations. It is quite different from the previous Sangin Skirmish, but also, quite interesting too. That system have much closer mechanism to most of the wargaming rules as we know. It have the special orders phase, than moving and finally shooting. Simple and very effective. That's what we like!
W poprzednim tygodniu mieliśmy coś współczesnego.  Nasz guru od tego okresu przyniósł nowy zestaw zasad, zwany Spectre Operations. Różni się on znaczne od poprzednich zasad: Sangin Skirmish, jednak jest równie interesujący. Posiada on bliższy mechanizm do znanych przez nasz zasad. Posiada fazę rozkazów specjalnych, poruszanie się i w końcu strzelanie. Prosto i bardzo efektywnie. Takie coś nam się podoba!

SCENARIO/SCENARIUSZ: Michael Charge
UMPIRING/PROWADZENIE GRY: Michael Charge
SCENERY/SCENERIA: SESWC, Campbell Hardie
MODELS/MODELE: Michael Charge.

1. Introduction to the game. Wprowadzenie do gry.




From the briefing:
"Two days ago, a pair of aid workers were kidnaped by a group of rebels in Bazistan. The rebels have been  in communication with their captive's employer, the Argo Corporation, who has deployed a team of Private Military Contractors to recover their employees.
However, these two employees are more than meets the eye. For month they have been using their cover as aid workers to perform covert actions for their bosses. One of these actions directly influenced a GRU operation and led to its failure. Due to this, a Spetsnaz team has deployed to capture the two 'aid workers' and take them to a nearby blacksite. The plan is to strike during the handover..."
Z odprawy:
"Dwa dni temu dwóch pracowników pomocy humanitarnej zostało porwanych przez grupę rebeliantów w Bazistanie. Rebelianci skomunikowali się z pracodawcą porwanych, Argo Corporation, która wysłała oddział najemników by odzyskać swoich ludzi.
Jednakże, ci dwaj pracownicy byli czymś więcej, niż to mogło się wydawać.Od miesięcy pomocy humanitarnej używali jako przykrywki do ukrytych akcji swoich szefów. Jedna z nich bezpośrednio dotyczyła GRU, która zakończyła się całkowitą porażką. W związku z tym wysłano oddział Specnazu, który ma odbić 'pracowników pomocy humanitarnej' i dostarczyć ich do najbliższego tajnego aresztu. Plan zakłada uderzenie w momencie przejęcia porwanych..."

2. Forces. Siły.


PMC
(Campbell Hardie)

1 x Professional Squad Leader w/carbine (w/scope and Red Dot)
3 x Professionals w/carbine (w/scope and Red Dot)
1 x Professional w/carbine (w/scope and Red Dot) and Battlefield Trauma Kit
2 x Professionals w/compact LMG
1 x Professional w/carbine (w/scope and Red Dot) and automatic shotgun
4 x Professionals w/carbine (w/scope and Red Dot) and UGL

all had body armour, pistols, radio, smoke and frag grenades and personal med kits

SPETSNAZ/SPECNAZ
(Bartek Żynda)

1 x Elite Squad Leader w/carbine (w/Red Dot and laser)
1 x Elite w/Heavy body armour, MMG (w/Red Dot) and Combat Shotgun
1 x Elite w/LMG (w/Red Dot)
4 x Elite w/assault rifle (w/Red Dot and laser)
1 x Elite w carbine (w/Red Dot and laser), battlefield trauma kit and stimulants
1 x Elite w/assault rifle (w/Red Dot and laser) and MGL

all had body armour, pistols, radio, thermobaric and smoke grenades and personal medical kits

OPFOR
(Michael Charge)

Rebels:
1 x Trained Commander w/assault rifle and UGL
4 x Trained Soldiers w/assault rifle
1 x Trained Soldier w/RPG (Heat and AP)
1 x Trained Soldier w/LMG
1 x Trained Soldier w/Battle Rifle and Battlefield Trauma Kit

Militians:
1 x Trained Squad Leader w/carbine and radio
1 x Trained w/MMG
1 x Trained w/Combat Shotgun
6 x Trained w/assault rifle
5 x Trained w/carbine

3. The game. Gra.

PMC started the game in the abandoned village, whereas the Spetsnaz started the game on the other side of the table. For few turns both sides tried to take the best positions before the fun begins. I split my specnaz forces into three teams, two strike teams and one support and it worked very well during whole game. I managed to sneak to the walls and using the human tower (I've seen it somewhere, but I don't remember where) I prepared to strike. My human tower consisted of three soldiers, two of them were standing on the ground and supporting the soldier standing on their shoulders. That gave me two soldiers been able to shoot over the wall.
PMC zaczęło grę w opuszczonej wiosce, natomiast Specnaz zaczął ja po drugiej stronie stołu. Przez pierwsze tury, obie strony starały się zająć jak najlepsze pozycje przed rozpoczęciem właściwej zabawy. Swoje siły rozdzieliłem na trzy zespoły: dwa uderzeniowe i jeden wsparcia i doskonale się to sprawdziło podczas całej gry. Udało mi się prześlizgnąć do murów i używając ludzkiej wieży (gdzieś coś takiego kiedyś widziałem, jednak nie pamiętam dokładnie gdzie) przygotowałem się do uderzenia. Moja ludzka wieża składała się z dwóch żołnierzy stojących na ziemi, którzy na swoich barkach mieli trzeciego żołnierza. To dało mi dwóch żołnierzy gotowych do strzału poprzez mur.



My soldiers started the shooting. First they killed two Rebels inside the walls, then my support team killed few Militants, who were outside the walls. However the PMC tried to stop me. They fired at me, but only managed to push my top towers soldier to jump off their colleagues soldiers. Despite of that I continued the mayhem. My biggest concern was the Rebel with RPG. I tried to kill him several times with my grenades launcher and finally I managed to. That opened me the way through the wall. First team jump over, but then they get suppressed by fire from the back. That not finished well, as one of my soldiers get killed.
Moi żołnierze rozpoczęli ostrzał. Wpierw zabili dwóch rebeliantów wewnątrz murów, a po tym oddział wsparcia zabił kilku bojowników znajdujących się poza murami. Jednakże PMC próbował mnie powstrzymać, jednak udało im się jedynie zmusić moich "wieżowych" do zeskoczenia z barków swoich kolegów. Pomimo jednak tego kontynuowałem siać zniszczenie. Najbardzej obawiałem się rebelianta z RPG. Kilkukrotnie próbowałem go zabić, używając mojej wyrzutni i w końcu mi się to udało. To otworzyło mi drogę poprzez mur i pierwszy zespół pokonał go. Niestety zostali przygwożdżeni ogniem z boku. To nie skończył się dla mnie dobrze, ponieważ jeden z moich żołnierzy został zabity. 



The Rebels saw that my soldier are unable to respond charged them, but then my second team jumped over the wall just on their heads. The melee was short and very deadly for the Rebels... During that time, Campbell and his PMC managed to destroy the gate and made their way inside the walls. With two precise shots he eliminated the two Rebels, who tried to use the hostages as the human shields. Then he threw the smoke grenades to separate target from me. That had to met the only respond with one action. No one can take the prize from Spetsnaz hands. Soon three of the PMC soldiers were dead... At that moment we had to finish our game. We all agree that the Spetsnaz was much closer to winning the game. Definitely we will have to return to this set of rules!
Rebelianci widząc, że moi żołnierze nie są w stanie na reakcję, zaszarżowali na nich, ale wtedy mój drugi oddział przeskoczył mur, wprost na ch głowy. Walka wręcz była krótka i zabójcza dla rebeliantów... W tym samym czasie Campbell i jego PMC udało się wysadzić w powietrze bramę i wejść wewnątrz murów. Dwoma precyzyjnymi strzałami wyeliminował dwóch rebeliantów, którzy próbowali użyć zakładników jako żywych tarcz, następnie rzucił granaty dymne by odseparować ich ode mnie. To mogło się spotkać tylko z jedną odpowiedzią. Nikt nie ma prawa odbierać łupu z rąk Specnazu! Wkrótce trzech żołnierzy PMC leżało więc martwych... W tym tez momencie musieliśmy skończyć nasza grę. Wszyscy się zgodziliśmy, że Specnaz był znacznie bliżej wykonania zadania i to on odniósłby zwycięstwo. Zdecydowanie do tych zasad jeszcze powrócimy!

4. Links. Linki.


Michael:

Campbell:

Flickr:

15 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie to wygląda. A co to za gra jest ? do czego to można porównać w kwestii zasad (tak z grubsza) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. SO jest wariacją gry IGoYouGo. Coś w klimacie Ogniem i Mieczem. Wpierw masz rozkazy specjalne, następnie poruszasz figurki a na koniec strzelasz, walczysz wręcz. To oczywiście w dość dużym uproszczeniu.

      Usuń
  2. Dołączam się do pytań przedmówcy. I zapytuję o figurki - w jakiej są skali (chyba mniejszej niż 28mm?). Produkowane specjalnie do tej gry, czy ogólne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To skala 28mm. Figurki nie są produkowane do tej gry. Michael na swoim blogu rozwinął ten temat bardziej szczegółowo. Zapraszam więc do lektury. Tu masz linka:
      http://hntdaab.co.uk/blog/2016/11/09/spectre-operations-starting-lists/

      Usuń
    2. Sorry, tak to jest jak się odpowiada późno w nocy... Miało być, że nie są produkowane tylko do tej gry. Michael korzysta w większości z figurek jednego producenta. Szerzej o tym na jego blogu.

      Usuń
  3. Genialne Bart!
    Ponownie budzi się we mnie zazdrość co do pomysłu na grę i wykonanie!
    Greetings for Michael Charge for great idea!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu własnym i Michaela i Campbella, który wykonał większość terenów do gry. Faktycznie scenariusz był naprawde przemyślany znakomicie.

      Usuń
  4. A bloody and great looking game, nice one Bart!

    OdpowiedzUsuń
  5. A fine looking game, I have not played moderns for so long and now have a real hankering....
    Cheers
    Stu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I did not too. Now I am tempted to buy some modern figures...

      Usuń
  6. Bitwa super się prezentuje.Czy ta okrągła wieża pomalowana na biało jest plastikowa?Jak bym ją gdzieś już widział;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ta wieża to jakaś zabawka przekształcona przez Campbella.

      Usuń